SMART FITNESS HIT personal training

High Intensity Training

De SMART FITNESS High Intensity Training (HIT) methode is voor wie weinig tijd heeft dé manier voor het stimuleren van spieropbouw, vetverbranding en de ontwikkeling van kracht, uithoudingsvermogen en een algeheel betere conditie en gezondheid.

SMART FITNESS HIT trainingen duren zelden langer dan een half uur en nooit langer dan drie kwartier.

In het algemeen geldt voor SMART FITNESS HIT dat 1 x per week voldoende is, 2 x per week beter en 3 x per week onnodig.

Bij SMART FITNESS HIT draait het er niet om hard te zweten, een hoge hartslag te hebben, zoveel mogelijk te doen in zo weinig mogelijk tijd, een flinke pomp te voelen, heftig te verzuren of zoveel mogelijk uitgeput te zijn na een training.

SMART FITNESS HIT gaat erom op systematische wijze, progressief ontwikkelingen af te dwingen door middel van het tillen van gewichten.

Vergis je echter niet. SMART FITNESS HIT is heftig. Iedere training wordt je aangemoedigd te gaan tot het uiterst van je kunnen – en verder.

SMART FITNESS HIT is niet voor wie niet hard wil werken. Het is voor wie slim wil werken.

Omdat er niet wordt gerent, gesprongen of geklommen is SMART FITNESS HIT geschikt voor mensen met ernstig overgewicht en andere lichamelijke beperkingen, en logische eerste keus voor wie na lange periode van inactiviteit weer met lichaamsbeweging wil beginnen.

Lees meer over de onderliggende theorie van SMART FITNESS HIT in het artikel ‘voor spiergroei trainen’.