Stop met uitstellen! Neem een personal trainer!

Als het gaat om sporten of naar de sportschool gaan, is er altijd wel iets dat een doorsnee man kan noemen dat hem in de weg staat. Of het nu werkstress is, niet genoeg tijd, te zeggen dat je volgende week begint of het weer de schuld geeft, het is maar al te gemakkelijk om met excuses te komen.

Laat je niet afleiden van wat goed voor je is. Iedereen heeft uitdagingen in het leven. Het negeren van problemen en vermijden van confrontaties is wat je grip doet verliezen.

Terwijl we onze problemen blijven opschuiven, bouwen ze in onze geest op als onoverkomelijke obstakels en voegen stress en angst toe aan ons leven. Dit is de basisdefinitie van uitstelgedrag en hoe het je leven beperkt.

“Het is niet belangrijk nu, ik zal het later bespreken.”

“Dit zal enige tijd duren, laten we het opschuiven naar volgende week.”

Tenzij je er bewust voor kiest om je uitstelgedrag te overwinnen, heeft het de kracht om langzaam je leven en je conditie te verpesten, en je te beletten vooruitgang te boeken naar je doelen.

Stop met uitstellen

Om met uitstelgedrag om te gaan, moet je eerlijk tegen jezelf zijn. Je moet heel duidelijk zijn, waarom en wat voor zaken je uitstelt.

Wat stel je uit? En waarom doe je het? Of je iets uitstelt omdat je iets niet wilt doen of omdat je niet weet hoe je het moet doen?

Je moet een basis bouwen door je leefstijl te veranderen. Als je fit wilt worden en wilt afvallen, moet je jezelf laten zien waar je nu bent en realistisch zijn over je doelen.
Uitstel leidt tot een middelmatig leven. Ik wed dat je dat niet wilt. Niemand wil dat, maar toch zitten duizenden mannen vast in de stroming.

Zie dit als de eerste stap bij het maken van een basis voor uw succes. Sta jezelf niet toe dingen te laten glippen, er zijn tal van redenen waarom mensen van het spoor raken.

Als jij niet de leiding neemt over je leven, doet iemand anders dat voor je. – onbekend

Het belangrijkste is dat je die eerste stap zet om te weten waar je bent, zodat je kleine doelen kunt gaan stellen voor waar je naartoe wilt in het leven. Vanaf daar wordt het echt eenvoudiger. Je volgende zet is om een plan te maken en het te laten gebeuren.

Maak een plan en houd tijd vrij om dit plan te realiseren.

Je moet dit serieus nemen, zodat je de veranderingen die je hebt gepleegd echt tot een realiteit kunt maken. Door deze tijd daadwerkelijk opzij te zetten, kun je er ook voor zorgen dat je niet in de staat van ontkenning en verontschuldigingen raakt die je van tevoren had.

Als je het proces begint en de tijd elke dag apart reserveert voor je toezeggingen, zal je er getuige van zijn dat het uitvoeren ervan je een enorm gevoel van voldoening geeft. Je wint vaart en krijgt steun en aanmoediging bij het maken van je plan. Je zult jezelf verbazen door hoe al die nervositeit en angst tot positieve opwinding kan leiden om het bereiken van je wekelijkse trainingsdoelen.

Het opbouwen van een routine en het tot een gewoonte maken zal tijd vergen, maar het zal je vermogen om actie te ondernemen versterken en vertrouwen geven in jezelf en je vaardigheden.

Klaar met het uitstellen naar de sportschool te gaan? Vind je het moeilijk om naar de sportschool te komen?

Stop met uitstellen en maak prioriteit van je conditie.

Mensen vermijden lichaamsbeweging als ze het oninteressant of arbeidsintensief vinden. Hier is wat je kunt doen – denk aan elke activiteit waar je plezier aan beleeft en doe het. Als je het niet leuk vindt om zweterig te worden, kun je overwegen om te zwemmen. Als je niet van een sportschool houdt, ga dan wandelen of fiets.

  1. Houd vast aan een schema en houd je eraan. Adopteer fitness als een manier van leven, beoefen het als een religie. Beloof jezelf hoe dan ook naar de sportschool te gaan.
  2. Trainingspartner – Vind vrienden / trainingspartners waarmee je kunt trainen, ze zullen je gemotiveerd en verantwoordelijk houden.
  3. Noteer je doelen – Het is moeilijk om op schema te blijven en gemotiveerd te blijven als je geen doel hebt. Wat maakt je gemotiveerd?
  4. Iets is beter dan niets – Niet uitstellen? Doe het gewoon 5 minuten, de kans is er na 5 minuten dat je het nog 30 minuten wilt doen. In tijdsnood? Heb je maar 30 minuten om te trainen? 15 minuten? Doe het gewoon. Het zal momentum opbouwen voor de volgende dag.
  5. Beloon jezelf regelmatig. Koop nieuwe schoenen, een trainingsoutfit, supplementen of wat dan ook
  6. Herhaal.

Laat uitstelgedrag niet je leven beheersen. Het brengt je ontwikkeling tot stilstand. Wees toegewijd om de persoon te zijn die je wilt zijn en blijf georganiseerd.

Heb je hulp nodig te starten? Neem een personal trainer!