Voedingsplan

In alle simpliciteit, vertelt jouw voedingsplan je hoeveel calorieën je dagelijks moet eten, en welke verhoudingen macronutriënten je dieet moet hebben voor optimale resultaten.

Het is jouw verantwoordelijkheid je maaltijden zo samen te stellen dat je aan het eind van de dag voldoet aan alle voorwaarden voor een effectief voedingsplan.

Dit betekent dat je tijd moet investeren in het loggen van je voedselinname en calorieconsumptie.

Dit is niet zo’n vervelende taak als je wellicht denkt. Waar twaalf jaar geleden ik handmatig een worksheet in Microsoft Exel heb moeten maken door details te kopiëren van voedingslabels, uit calorieboekje en van websites die calorieën per product lijsten – heb jij beschikking tot de Smart Fitness Online applicatie op je mobiel en kan je eenvoudig kiezen uit een lijst met tienduizenden producten.

Met de camera van je mobiele telefoon kan je zelfs streepjescodes scannen en zo details van producten vinden in het register om te loggen. Het is werkelijk fantastisch.

Met de Smart Fitness Online voedingsapp kan je zelf een voedingsplan creëren. Wanneer je de voedingsapp hebt gedownload, kan je kiezen om een nieuw plan aan te maken.

Allereerst vul je je persoonlijke informatie in, zoals geslacht, leeftijd, lengte en gewicht.

001 002
 

 

 

 

 

 

Hierna vraagt de app naar je leefstijl. Hoeveel uur slaap heb je per nacht, wat voor werk je doet en hoe actief je bent in je vrije tijd. Notitie: dagelijkse sport uitgezonderd. Ook kan je je persoonlijke doel aangeven, je hebt keuze tussen duurzaam, op gewicht blijven, aankomen en prestaties verbeteren.

003004
 

 

 

 

 

 

Daarna kan je aangeven wel plan je wilt volgen, kies aangepast. Stem met je coach af welke waarden in te voeren. Klik op ‘plan aanmaken’, je wordt doorgestuurd naar je voedingsplan.

005006
 

 

 

 

 

 

Er verschijnt een overzicht van je voedingsplan met onder andere: een korte uitleg; je lichaamsgewicht doelstelling; en je aanbevolen dagelijkse calorie consumptie.

Je voedingsplan wordt iedere maand op basis van je voortgang – en alleen als het nodig – bijgesteld om naar je doel toe te werken.